Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

"Lawak Jenaka" is a Malay word that means Funny Jokes.

You can help support this portal to expand by SUBMITTING funny jokes into our jokes database! Anyone can participate!!

Note: If you want your jokes to show up immediately without needing to go through approval, please REGISTER YOURSELF first.

Attention: Please DO NOT post Lawak Basi (search before you post), spams, promoting links, or non-jokes. Let's work together to make this portal SPAM-AND-RUBBISH-FREE. Thank you for your cooperation
Submit Joke

Latest Jokes/Humor

Lawak #1:

teka teki gila

(1 comments)

1. Apakah berlari masuk, berjalan keluar?

2. Apakah hitam di dalam kuning diluar?

3. Apakah penyebab utama penceraian rumah tangga?

4. Apakah masuk segi tiga, keluar bergulung2?

5. Apakah pekerjaan yg apabila dipanggil, jenguk ke atas?

.

.

.

Jawab dulu, baru tgok jawapan.


Lawak #2:

Kopek besar!

(1 comments)

Pada suatu hari, Farah berjalan-jalan di tepi pantai. Tiba2 Farah terjatuh dan teteknya disengat ketam, dan menyebabkan teteknya membesar tahap 14. Farah pulang kerumahnya sambil mengusung teteknya dengan menangis. Semasa bejalan pulang ke rumah, tetek Farah telah disengat tebuan, +10x kali lebih besar. Teteknya yang semakin membesar itu membuatnya tidak dapat bangun dan Farah tidur disitu.

Keesokkannya, Farah terkejut kerana teteknya semakin mengecil. Dia gembira dan pulang ke KL. Sekali lagi, sebelum msuk dalam bas, teteknya dikepik pintu bas itu, membesar kopek itu sehingga ramai bangla mendekati Farah yang tengah hot itu. Bangla itu pun meramas2 teteknya sehingga kempis. Bangla tersebut hilang nafsunya terhadap Farah. Farah menangis kerana teteknya tidak menarik bangla untuk 69 dengannya.

Ketika di KL, Ali tersepak batu dan batu tersebut terkena tetek Farah. Kesian kerana teteknya semakin besar, tapi yang bestnye, ada tiang, lalu Farah membuat poledance. Ramai bangla dan nigga memberi duit bertaburan seperti pelacur. Setelah 3 jam berlalu, teteknya mengempis dan ramai yang lari.

Dengan terdesaknya, Farah pergi ke hospital untuk membesarkan teteknya. 2minit kemudian, teteknya membesar 100x ganda dan ditempatkan di Rumah KebajikanPelacuran. Disitulah lelaki ramai berkumpul termasuk suami orang untuk meramasnya ...


Lawak #3:

Perogol Ayam

(2 comments)

Suatu  hari, Ali berjalan-jalan dan ternampak seekor ayam lalu merogolnya. Thats all, thanks for reading... :P


Lawak #4:

Teka-Teki mudah ~

(1 comments)
  1. hijau + hijau = ???
  2. kalau kuning, jadi laju... kalau hijau, perlahan/sederhana.... kalau merah, ikut suka hati... apakah saya ??

Lawak #5:

Cendawan ajaib (refreshment)

(0 comments)

Ali dan Abu gemar mengintai pempuan mandi..Satu ari, mereka mengendap puteri dan dayang2 nyer mandi di tepi sungai..

Ali: Abu, ko tengok puteri and the geng mandi tu, bogel siot..perghhh!! putih melepak siot..

Abu: haah la..istane derang x de bilik air ke ape..mandi kat cni plak..huhu..

Ali: alah, biarlah...rezeki kite ni ali..ape lagi..jum? jalankan latihan menembak..Hhahahaha

maka derang pon melocotkan sluar mereka untuk tujuan latihan menembak.

Tibe2, Ali terpijak ranting,,kreeekkk!!! berbunyi lak, sebab da syok sgt...hahaa..ape lagi..puteri and the geng pon perasn la bahawe mereka telah di skodeng.. 

Puteri: wahai dayang2 sekalian, beta rase kite telah di skodeng, cepat pakai baju..mari kite jejak sape yg berani skodeng kite ni..

Abu: alamak, bodo la ko ni ali, derang da pasan, mane nk lari ni?

Ali: aiseyh..aku tga syok menembak, mane perasan..jum lari!!!

derang pon lintang pukang mencari tmpat untuk bersembunyi..Ali sempat untuk memanjat pokok,Abu lak x pandai panjat pokok..kesian die..

Mujur kawasn tepi sungai tu banyak lumpur..ape lagi..si abu dgn x sempat pakai selua teros brg kat dalam lumpur tu...Oleh kerane anu nye lum sempat trun..maka, hanya badan je la yg tenggelam,anunyer plak terexposed di atmosfera..hehehehe...

Puteri: Dayang,mari cni..e'ehh..cantik nyer 'cendawan' ni..sambil mengusap2 manje "cendawan itu..lantas abu pon kegelian..haha..

Puteri: eh! cendawan ni makin di sentuh dan diusap, makin mengembang la dayang..ajaib sungguh,beta x pernah lihat cendawan sedemikian rupe..

Dayang: yela tuanku..cantik sungguh..berwarne pink keunguan..warne kesukaan tuanku tu kan?

Puteri..ihik..beta suke la..tapi susah la nk tarik..mcm liat sungguh..aneh betol..x pelah, hari da lewat malam ni..jum kita balik..

maka, sejurus puteri dan dayang pulang,ali melompat dari atas pokok..

Ali: wah3..bukan men seronok ko ea abu?

Abu: tu la ko..penting diri sendiri..last2 sape yg betol2 dapat rejeki?hahaha..

Ali x mengalah, jadi die membuat rancangan untuk mengajak rakan2 mereka yg lain untuk hadir pada keesokan harinyer..Ah meng, Mutu , Ramli dan lain2 sume di jempot

keesokan harinyer......jeng3..ceh suspen...

Ali and the geng da standby kat tempat semalam..seperti kebiasaan, puteri dan dayang tang mandi berbogel seprti semalam..Kemudian,Ali sengaja membuat bunyi dan semuanye kemudian bersembunyi dalam lumpur..hahahah..kecuali anu derang la yg tejojol di permukaan..

Puteri: eh dayang????lihat!!!!banyaknye cendawan ajaib..semalam beta lihat satu je..ni dah ade tujuh,cepat betol tumbuh..betollah sangkaan beta yg cendawan ni ajaib..hurmmm..susah jgak nk di tarik

Dayang: betul la tuanku..Macam2 kaler ada!! ade pink,kelabu,itam, kuning langsat,coklat..wau!!!

Puteri: bukan tu jer,ade yg besar,yg kecik,yg kontot,yg comel, yg ade helmet, x de helmet, suuumeee ade..pergh!!beta x nk lepaskan penemuan ajaib ini..

Dayang: Betul3( ala2 upin dan ipin) 

Puteri: baiklah kalau begitu, pengawal!!!!! cantas semua cendawan ajib ini..beta nk persembahkan pade ayahanda dan bonda beta!!

Ali n the geng: TIDAAAAAAAAAAAKKKKK!!!!! ( dalam hati).... 

 

Share this lawak:


 


Categories