Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

Cendawan ajaib (refreshment)

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: kyle
Word Count: 514
Date: Wed, 13 Nov 2013 Time: 9:31 PM
0 comments

Ali dan Abu gemar mengintai pempuan mandi..Satu ari, mereka mengendap puteri dan dayang2 nyer mandi di tepi sungai..

Ali: Abu, ko tengok puteri and the geng mandi tu, bogel siot..perghhh!! putih melepak siot..

Abu: haah la..istane derang x de bilik air ke ape..mandi kat cni plak..huhu..

Ali: alah, biarlah...rezeki kite ni ali..ape lagi..jum? jalankan latihan menembak..Hhahahaha

maka derang pon melocotkan sluar mereka untuk tujuan latihan menembak.

Tibe2, Ali terpijak ranting,,kreeekkk!!! berbunyi lak, sebab da syok sgt...hahaa..ape lagi..puteri and the geng pon perasn la bahawe mereka telah di skodeng.. 

Puteri: wahai dayang2 sekalian, beta rase kite telah di skodeng, cepat pakai baju..mari kite jejak sape yg berani skodeng kite ni..

Abu: alamak, bodo la ko ni ali, derang da pasan, mane nk lari ni?

Ali: aiseyh..aku tga syok menembak, mane perasan..jum lari!!!

derang pon lintang pukang mencari tmpat untuk bersembunyi..Ali sempat untuk memanjat pokok,Abu lak x pandai panjat pokok..kesian die..

Mujur kawasn tepi sungai tu banyak lumpur..ape lagi..si abu dgn x sempat pakai selua teros brg kat dalam lumpur tu...Oleh kerane anu nye lum sempat trun..maka, hanya badan je la yg tenggelam,anunyer plak terexposed di atmosfera..hehehehe...

Puteri: Dayang,mari cni..e'ehh..cantik nyer 'cendawan' ni..sambil mengusap2 manje "cendawan itu..lantas abu pon kegelian..haha..

Puteri: eh! cendawan ni makin di sentuh dan diusap, makin mengembang la dayang..ajaib sungguh,beta x pernah lihat cendawan sedemikian rupe..

Dayang: yela tuanku..cantik sungguh..berwarne pink keunguan..warne kesukaan tuanku tu kan?

Puteri..ihik..beta suke la..tapi susah la nk tarik..mcm liat sungguh..aneh betol..x pelah, hari da lewat malam ni..jum kita balik..

maka, sejurus puteri dan dayang pulang,ali melompat dari atas pokok..

Ali: wah3..bukan men seronok ko ea abu?

Abu: tu la ko..penting diri sendiri..last2 sape yg betol2 dapat rejeki?hahaha..

Ali x mengalah, jadi die membuat rancangan untuk mengajak rakan2 mereka yg lain untuk hadir pada keesokan harinyer..Ah meng, Mutu , Ramli dan lain2 sume di jempot

keesokan harinyer......jeng3..ceh suspen...

Ali and the geng da standby kat tempat semalam..seperti kebiasaan, puteri dan dayang tang mandi berbogel seprti semalam..Kemudian,Ali sengaja membuat bunyi dan semuanye kemudian bersembunyi dalam lumpur..hahahah..kecuali anu derang la yg tejojol di permukaan..

Puteri: eh dayang????lihat!!!!banyaknye cendawan ajaib..semalam beta lihat satu je..ni dah ade tujuh,cepat betol tumbuh..betollah sangkaan beta yg cendawan ni ajaib..hurmmm..susah jgak nk di tarik

Dayang: betul la tuanku..Macam2 kaler ada!! ade pink,kelabu,itam, kuning langsat,coklat..wau!!!

Puteri: bukan tu jer,ade yg besar,yg kecik,yg kontot,yg comel, yg ade helmet, x de helmet, suuumeee ade..pergh!!beta x nk lepaskan penemuan ajaib ini..

Dayang: Betul3( ala2 upin dan ipin) 

Puteri: baiklah kalau begitu, pengawal!!!!! cantas semua cendawan ajib ini..beta nk persembahkan pade ayahanda dan bonda beta!!

Ali n the geng: TIDAAAAAAAAAAAKKKKK!!!!! ( dalam hati).... 

 

Share this lawak:


 

Share this lawak:

About the Author

I'm geologist heartrock


Rating: Not yet rated

Comments

Add Comment

You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.