Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

Meh sini atuk nak citer sikit

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: musang
Word Count: 193
Date: Wed, 3 Dec 2008 Time: 11:56 PM
0 comments

Ade seorg atuk yg tak suka melihat cucunya yg bermain game sepanjang hari tak henti2.

Atuk : Cu tinggalkan game tu sekejap. Game tu tak larinya. Meh sini atuk nak citer sikit.

Cucu: Citer pasal ape?

Atuk: Nak tau tak kenapa atuk ade kesan jahitan kat perut ni?

Cucu: Tak tau.

Atuk: Dulu atuk ni berjuang masa perang dunia ke-2 dulu.

Cucu: So?

Atuk: Cu tgk org dulu2 masa zaman kena jajah. Susah tau. Ingat kitorg dulu duduk rilek je macam cu main PS2?

Cucu: So?

Atuk: Atuk nak cu berubah. Kurang main game dan berjuang demi negara. Bukan dgn berperang tapi belajar demi masa depan kau juga.

Cucu: So?

Atuk: Takpelah cu dari tadi atuk citer pun sudah, nasihat pun sudah, tapi atuk tgk cucu ni macam keladi. Dahlah sambung main game tuh.

Si cucu ni pun teruskan aktivitinya dan bapak budak tu pulak datang dan duduk sebelah si Atuk.

Bapak : Sebenarnya apa tujuan abah tetiba nasihat cucu sendiri. Setahu saya abah ni tak suka bab2 memotivasi nih.

Atuk: Bukan apa dari tadi anak kau main game PS2. Abah pun nak tgk tv jugak.

 

 

 

 

 

 

Share this lawak:

About the Author


Rating: Not yet rated

Comments

  • Thu, 4 Dec 2008 at 1:15 PM, by kambing_ego
    uk alooo siannyer...

  • Thu, 4 Dec 2008 at 1:29 PM, by aku_pown
    lor...ingatkn b'sungguh2 nak ceramah..rupenye nak tgk tv je...ok gak lawak ni..

  • Thu, 4 Dec 2008 at 1:29 PM, by awek_brutal
    sian nyer atok dyer tu.... cucu dye pon satu, truk btl.....

  • Thu, 4 Dec 2008 at 5:03 PM, by zanish
    chu...chu...ciannyer atuk tu.... teringat kat arwah atuk saya plak....

  • Thu, 4 Dec 2008 at 5:36 PM, by w0oFeR
    cian kt atok tu ..

  • Tue, 9 Dec 2008 at 10:51 PM, by cekudut
    cian atok tuh...asal tak mintak bapak cucu nyer.. beli tv baru???lagi bagus..suruh pasang astro.. hehe

  • Sat, 13 Dec 2008 at 2:03 PM, by velove
    lwk ciplakkk

  • Sun, 4 Jan 2009 at 11:51 AM, by musang
    lawak ciplak? aku yg pikir sendirila... tak mcm ko

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.