Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

Menantu Pilihan Mama

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: halu_akimurase
Word Count: 235
Date: Tue, 7 Jul 2009 Time: 11:55 AM
0 comments

Di suatu petang yang damai....kelihatan anak beranak bersanti di buaian halaman rumah nya...

Mama:  Aman....mama nak tanya satu benda kat kamu ni...

Aman: Pe dia ma...serius benar bunyi nyer..

Mama: Serius la jgk...hehehe...Erm kamu ni dah de buah ati belum...hehhe..bkn pe..mama tgk kamu ni ..umo dah matang...tapi tak jugak kawin2...

Aman: Erm buah hati eak ma...erm..camni...sebenarnya Aman memamg dah lame nk gtau mama tentang buah hati Aman ni...tpi timing tk bpe nk ok lagi...skunk dah ok kot...heheh

Mama: Ha...elok la tu..bile nak bwk jmpe mama...tk sbr rse nyer...

Aman: Jangan teruja dlu..Aman nk bg suprise kat mama..hehe...tpi esok bile Aman bwk buah hati Aman tu..Mama kene teka dlu..

Mama: Teka??...teka pe lak Aman....

Aman:...Hehe..Aman akan bwk 3 org perempuan...then mama teka mne satu Aman punye buah hati...

Mama: Macam2 la ko ni...ok lah..

Keesokkannya harinya..seperti dijanjikan..Aman membwa 3 org perempuan menemui Mamanya...mrk berborak-borak di sofa ruang tamu...Setelah 2 jam berlalu...

Aman: Ma...dah dapat teka ke..mne yg jd buah hati Aman...

Mama: Dah..alah senang je...

Aman: Siapa??..

Mama: Yang berambut perang duduk di tengah2 diantara mereka bertiga...

Aman:  Ehhhh..mane mama tau...pandai la mama ni...pahami kehendak Aman..tpi macam mana mama tau ye?

Mama: Sebab yang itu paling mama tk suke..

Aman:????

Share this lawak:

About the Author


Rating: Not yet rated

Comments

  • Tue, 7 Jul 2009 at 3:26 PM, by idadania
    dah beribu kali ada

  • Thu, 9 Jul 2009 at 4:26 PM, by aWek p0y0
    xbperw nk paam ah,,,,,ehe3,,,,

  • Fri, 10 Jul 2009 at 5:47 PM, by wanie lupp lupp
    huh ... ?? da adeww kaan ???

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.