Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

peribahasa

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: aziluz
Word Count: 219
Date: Wed, 10 Mar 2010 Time: 3:27 AM
9 comments

1.
kemana tumpahnye kuah,kalau tak ke bawah
2.
tak lapuk dek hujan,tak lekang macam rambutan
3.
tiada rotan,pelempang berguna juga
4.
biar lambat asalkan tak cepat
5.
biar putih tulang jangan kuning gigi
6.
dimana ada gula disitulah ada gula-gula
7.
kalah jadi abu,menang jadi arang,seri jadi abu bakar
8.
carik-carik bulu ayam,lama-lama jadi shuttlecock
9.
secupak takkan jadi 18 cupak
10.
gajah mati meninggalkan gading,udang harimau mati meninggalkan kulit,manusia
mati meninggalkan dunia
11.
sedangkan lidah lagi tergigit,inikan pula makanan di dalam mulut
12.
harapkan pagar,pagar tak boleh diharap
13.
alang-alang mandi biar gunakan sabun
14.
berat mata memandang,berat lagi seguni beras
15.
cubit paha kanan,paha kiri tak rasa apa pun
16. diam-diam ubi berisi,diam-diam orang.....bisu
17.
hidup segan,mati ditanam
18.
ikut hati mati,ikut rasa merasa
19.
lembu punye susu cap teko dapat nama
20.
sehari selembar benang,lama-lama habis
21.
jika mata kail panjang sejengkal,beli la yang panjang skit kalu nak mancing kat
laut(beli pukat tunda lagi baik)
22.
hendak seribu daya,tak hendak takpa
23.
membujur lalu lintang-pukang
24.
hujan emas di negeri orang,hujan batu di negeri sendiri,lagi baik tak payah hujan
25.
sebab pulut santan binasa,sebab mulut habis pulut
26.
kecil-kecil cili padi,kecil lagi biji cili
27.
tuah ayam boleh nampak di kaki,tuah manusia boleh makan ayam
28. kalau sudi katakan sudi,kalau tak sudi boleh blah la lu..!!

HOPE U ENJOY...

Share this lawak:

About the Author

sudah lapuk ditelan zaman

saje je post balik


Rating: 2.0

Comments

  • Wed, 10 Mar 2010 at 9:24 AM, by justboycuz
    ade iras2 lwk bs aritu....

  • Wed, 10 Mar 2010 at 9:52 AM, by puRple_LovEr
    sama tp x serupa..

  • Wed, 10 Mar 2010 at 3:21 PM, by Aku_Manusia
    boooooo....

  • Wed, 10 Mar 2010 at 5:03 PM, by Batu The Rock
    hape sumer ni... x bermakna lansung, bm dulu failed ker... hahaha...

  • Wed, 10 Mar 2010 at 5:49 PM, by aziluz
    taktaw lg la.. esok baru tawu fail ke x haha..

  • Thu, 11 Mar 2010 at 12:29 AM, by oresanjou
    la bru lps form5 ker.. ptt ler...

  • Thu, 11 Mar 2010 at 2:43 AM, by aziluz
    ngeee.. :D

  • Wed, 17 Mar 2010 at 8:33 AM, by emerson palmer
    Pagi2 nie saya dah tersenyum..ok beb. Peduli kat diaorang

  • Thu, 18 Mar 2010 at 7:10 PM, by aziluz
    haha..thanx ;)

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.