Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

ping pong

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: misteri
Word Count: 389
Date: Sat, 24 Jan 2009 Time: 12:41 AM
0 comments

Amer berumur 15 adalah seorang anak yang pendiam. Dia
sungguh misteri. Bapanya seorang pesara tentera, kini
memulakan perniagaan kecil-kecilan, manakala ibunya
telah pun meninggal dunia sejak dia berumur 8 tahun.
Tinggal lah Amer dan bapanya berdua. Bapanya seorang
yang amat tegas dan mengharapkan Amer berjaya didalam
pelajaran.

Setelah bertungkus lumus belajar akhirnya Amer
mendapat kesemua A dalam setiap mata pelajarannya
ketika menduduki peperiksaan SPM.

Suatu petang bapanya memanggil Amer. "Bapak bangga
dengan pencapaian engkau, Amer, apa kau nak sebagai
hadiah kerana cemerlang didalam PMR? Basikal?"

Amer hanya membalas "Saya hanya nakkan 2 biji bola
ping pong aje bapak."

Bapaknya hairan. Tapi dia tetap menunaikan hajat
anaknya. Dia lantas membelikan anaknya 2 biji bola
pingpong.

Masa kian berlalu, kini Amer mendapat kejayaan didalam
SPM, dia mendapat 10A dan diterima dijurusan
kejuruteraan mekanikal disebuah university terkemuka
di Malaysia. Bapanya bangga dan bertanyakan apakah
hadiah yang Amer mahukan. Amer masih tetap mahukan 2
biji ping pong. Bapanya bertambah hairan, namun dia
tetap membelikan Amer 2 biji bola ping pong.

Semasa di university, Amer terus berjaya dan berjaya
dan dia telah mendapat award sebagai pelajar terbaik
di Universitinya. Kejayaan demi kejayaan yang
diterimanya dia masih tetap mahukan 2 biji bola
pingpong dari bapanya.

Bapanya terfikir yang dia mempunyai anak yang kurang
centre, tetapi masih berbangga.

Akhirnya dia telah diterima bekerja di salah sebuah
syarikat engineering yang terbesar di Malaysia yang
bertaraf international. Bapa Amer makin gembira lantas
dia masih bertanyakan apa yang Amer hendak. Amer masih
tetap mahukan bola ping pong.

"Kau ni, asik2 bola pingpong! Sudah!! Perniagaan bapak
makin maju dan bapak adiahkan kau sebuah Kereta
Mercedes SLK Compressor"

Namun, Amer tetap gembira dengan pemberian bapanya
tanpa banyak soal.

Pada hari dia mendapat kereta tersebut, dia keluar
untuk men'test' keretanya. Namun, apalah malang Amer,
dia mendapat kemalangan yang teruk di Highway KM 1.24
dan dimasukkan ke ICU.

Bapa Amer amat terperanjat dengan kemalangan tersebut.


Semasa di ICU, bapanya menjaga Amer dengan penuh kasih
sayang. Tetapi nampaknya Amer tadak harapan nak
sembuh, lalu Amer mengeluarkan kesemua bola ping
pongnya dan menyerahkan pada bapanya.

"Bapak... ameklah bola ping pong yang saya simpan
ni...." kata Amer kesakitan.

"Amer, selama ni ko asik mintak bola ping pong aje,
ape ke paedahnya" kata bapaknya

"Sebenarnya ada misteri disebalik bola ping pong
ini...." kata Amer

"Apa dia" tanya bapa Amer

Tetapi belum sempat Amer memberitahu meisterinya, Amer
menghembuskan nafasnya yang terakhir...

Bapa Amer menjadi separuh gila mengenangkan misteri
anaknya..

Apakah misteriya? Anda nak tau????





ianya tetap misteri kerana tajuk cerita ini adalah
Misteri Bola Ping Pong dan akan menjadi misteri
selamanya

Share this lawak:

About the Author


Rating: Not yet rated

Comments

  • Sat, 24 Jan 2009 at 1:43 PM, by myaries
    wawawawawa. apa mistri 2. gitaw ler aq.

  • Sat, 24 Jan 2009 at 1:47 PM, by miley cyrus
    sdihnyee...

  • Sat, 24 Jan 2009 at 2:25 PM, by rajanurdafinah
    TAK PAHAM LAH..lebih baik dgr crite aku

  • Sat, 24 Jan 2009 at 2:28 PM, by budak_oren
    sooo misteri...macam yg admit lawak nih

  • Sat, 24 Jan 2009 at 4:50 PM, by zaiscorpio
    beria la aku baca... Chehh... Anyway mmg suspen.. heheh

  • Sat, 24 Jan 2009 at 6:36 PM, by X-Tigy
    sebenarnya xde jawapan.lawk ni dah ada dah.yg aku peliknya dalam lawak kate namenye Misteri Bola Ping Pong padahal nama lawak ni ping pong je

  • Sat, 24 Jan 2009 at 6:49 PM, by zanish
    aq sokong x-tigy..... aq nak xcited baca......last skali buat org kecewa tul...... sedih nya.....hhhhhhuuuuaaaa.....

  • Sat, 24 Jan 2009 at 10:34 PM, by zerostyle
    mmbazir masa aq jer baca...tpi mmng suspen lah,,, ade iktibar di sebalik cite nih k0t

  • Sun, 25 Jan 2009 at 11:40 PM, by asd
    sokong zanish.. kecewa btul

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.