Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

sungai buaya

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: ambuk
Word Count: 244
Date: Thu, 2 Apr 2009 Time: 1:02 AM
0 comments

ada urg yg tersangatlah kaya berjalan jalan disebuah kampong. tiba je kat sungai dilihatnye sungai tuh penuh ngan buaya yang ganas lagi macho. buang ape je kat dlm sungai tuh√Čranting ke, daun ke daging ke buaya dlm tu mesti melahap dengan brutalnye. org kaya tuh, dpt plak idea bodoh ketika itu. maklum lah org kaya. hehehe. lalu diumukan bahawa barangsiapa yang berani terjun kat dlm sungai penuh dgn buaya bodoh tuh dan berjaya melepas kan diri org kaya tu akan kasi sebuah rumah mewah yang sudah bayar habis bank. Pada hari yang telah ditentukan. ramai jugak orng dtg termasuk pemberita tv yang nak tengok ada ke org teror nak terjun. setelah sejam berlalu masih belum ada, dua jam, masih blm ada, setengah hari berlalu masih blm ada. lalu diumumkan jika 15min kemudian masih blm ada maka rumah mewah yang sudah bayar habis bank itu akan diserahkan dgn bangganya kepada isteri keempat org kaya tersebut. tiba je terdengar bunyi orang terjun kat dlm sungai tuh...debushhh!! (tu bunyi terjun sound effect). ramai juga orang meluru kearah bunyi tuh. keluar seorang pompuan tua yang bajunye basah dengan wajah yang selamba. pemberita tv tadi pon terus bercakap kat org tua tu.."tahniah makcik telah menangi sebuah rumah mewah yang sudah bayar habis bank." dengan penuh geram makcik tu ambil mikrofon pemberita tuh "makcik tak mo rumah mewah yang sudah bayar habis bank tuh!, makcik nak cari org yang tolak makcik kat dlm sungai tu tadi" toing! Share this lawak:

About the Author

saya...


Rating: Not yet rated

Comments

  • Thu, 2 Apr 2009 at 7:01 PM, by pink cute girlz
    ermm urmm haha

  • Thu, 2 Apr 2009 at 7:15 PM, by budak_oren
    rase cam pernah baca je lawak ni...tp masa ble yaa??

  • Thu, 2 Apr 2009 at 7:35 PM, by girlz09
    hmm..bleh la

  • Fri, 3 Apr 2009 at 9:54 AM, by princess_happy
    ambuk...org sabah ke?

  • Fri, 3 Apr 2009 at 10:51 AM, by wakekeke
    dah ada laaa... lame bebenor la cte nii.. princess nk menduakn I lak.. haha

  • Fri, 3 Apr 2009 at 2:29 PM, by ambuk
    haha√Čknpa princess_happy tanya mcm atu? hi princess

  • Fri, 3 Apr 2009 at 2:36 PM, by ambuk
    princess org sabah? aku bukan

  • Fri, 3 Apr 2009 at 11:19 PM, by pinkkygurlzs_13
    x lwk lgsung pch pale hotak aku

  • Sat, 4 Apr 2009 at 8:35 AM, by ambuk
    pch? hahaha pch ?

  • Sat, 4 Apr 2009 at 1:33 PM, by azroq
    hampeh... dah ada da...

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.