Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

tiga sekawan

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: idadania
Word Count: 288
Date: Sat, 25 Apr 2009 Time: 1:53 AM
19 comments

  
3 sekawan iaitu KURA2,ULAT GONGGOK dan KATAK.
Pada suatu hari,KURA membuat satu parti secara kecil-kecilan.Dia mengajak ULAT dan KATAK datang ke rumahnya untuk menyambut HARI MERDEKA di rumahnya.Maka,datanglah ULAT dan KATAK berpesta habis-habisan di rumah KURA.Satu jam kemudian,KURA bertanya kepada KATAK.

KURA: "Hei,katak!Aku rasa ada sesuatu je yang takde lah."
KATAK: "...patutlah,rokok dah habis lah!"
KURA: "Betul lah,apa kata kau pergi kejap beli rokok kat kedai depan tu."
KATAK: "Ala... kaki aku sakit lah,dari tadi asyik melompat je.Kau suruh ulat lah pergi beli."
KURA: "Bagus jugak idea kau tu."
ULAT: "Aku malas lah nak pergi beli."
KURA: "Ala...kau tolong lah pergi beli kejap.Kau pun nak hisap rokok jugak kan.Aku dengan katak dah bersetuju nak suruh kau pergi beli.Boleh lah..."
ULAT: "Ok lah,aku pergi beli sekarang."

10 minit...30 minit...1 jam...berlalu,ULAT masih belum pulang lagi dari kedai.KURA dan KATAK berasa bimbang terhadap apa yang terjadi kepada ULAT.KURA dan KATAK kemudian keluar pergi mencari ULAT yang belum pulang lagi.Setibanya di pintu keluar,ULAT sudah pun berada di depan pintu.KURA pun berkata..

KURA: "Hah,itu pun kau.Mana kau pergi dari tadi lagi belum balik?"
KATAK: "Hei,kau tau tak,kau buatkan kita berasa risau je.....Mulut aku dah naik kering ni."
KURA: "Rokok yang aku suruh beli tu mana?"
ULAT: "Hek'eleh....Aku gerak pun belum lagi,tau!"
KATAK: "Habis,dari tadi sampai 1 jam kau buat apa?"
ULAT: "Kau nampak ni,dari tadi lagi aku BELUM HABIS lagi PAKAI KASUT !!!"


Sedo - Buy and Sell Domain Names and Websitesetracker? web controlling instead of log file analysis

Share this lawak:

About the Author

:)


Rating: 5.0

Comments

  • Sat, 25 Apr 2009 at 2:08 PM, by ambuk
    hi ida

  • Sat, 25 Apr 2009 at 2:14 PM, by idadania
    hi......

  • Sat, 25 Apr 2009 at 2:19 PM, by ambuk
    lawa ida ari nieÉmeh aku peluk jap

  • Sat, 25 Apr 2009 at 3:04 PM, by idadania
    mane ko tau aku lawa ke x?peluk?ingat anak kucing ke suke2 nak peluk!!:(

  • Sat, 25 Apr 2009 at 3:29 PM, by ambuk
    oh x lawa laaaÉxjadik peluk

  • Sat, 25 Apr 2009 at 3:35 PM, by idadania
    ok la tu....jgn peluk..

  • Sat, 25 Apr 2009 at 4:00 PM, by ambuk
    xlawa x mo peluk ! jgn tawarkan dirimu lagi untuk dipeluki

  • Sat, 25 Apr 2009 at 4:46 PM, by idadania
    abis ko tu perasan hensem sangat ke!!!!jap aku tunjuk sape ko ea...

  • Sat, 25 Apr 2009 at 4:54 PM, by ambuk
    eheheÉaku memang hensemÉawak tak layak ngan akuÉpeh tutup bulu kat badan awak tuhÉnah pisau cukurÉbiar licin habis

  • Sat, 25 Apr 2009 at 6:14 PM, by budak_oren
    cam pernah baca je lawak nih

  • Sat, 25 Apr 2009 at 6:33 PM, by emperor lelouch
    dah lapukla

  • Sat, 25 Apr 2009 at 7:36 PM, by pinkkygurlzs_13
    lawak cap aper nir...

  • Sat, 25 Apr 2009 at 9:45 PM, by miley cyrus
    ko ttiru lawak aku lakk!@!!!!! prtame ko tiru lawak org lain skang ni lak ko tiru lawak aku!!!! ko nak aku tnjuk ke sape ko sbenarnye>>>>??? siap koo!!!!

  • Sat, 25 Apr 2009 at 9:53 PM, by sky dance
    BERTUKAR... PUP PU PUP SKY DANCE

  • Sun, 26 Apr 2009 at 10:33 PM, by amoi_tak_chantek
    apa la:p

  • Mon, 27 Apr 2009 at 12:33 AM, by hasif
    amoi, i agree

  • Mon, 27 Apr 2009 at 9:45 AM, by azroq
    ntah apa apa ntah...

  • Thu, 30 Apr 2009 at 7:16 PM, by yuhuuu
    huhu

  • Fri, 30 Apr 2010 at 9:31 PM, by Angel Swift36
    apakah?

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.