Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:


Lawak Umum Articles

1291: Nangka Beracun
Seorang petani sangat kesal dengan sikap budak-budak nakal yang selalu mencuri nangka di kebunnya. Akhirnya ia mendapat idea... Di tengah-tengah kebunnya diletakkan papan tanda yang besar bertulis..'A

1292: Reasons why I never visit my rich friend
Once while visiting a very rich friend, the maid approached me and..... Question : "What would you like to have..Fruit juice, Soda, Tea,Chocolate, Capuccino, Frapuccino,or Coffee?"Answer: &q

1293: Mengapa PORTUGIS TAK MENAWAN UTARA TANAH MELAYU
Tolong sebarkan perkara ini (Sejarah Penjajahan Tanah Melayu) kepada kawan kawan kita supaya kita semua dapat kesedaran di sebalik sejarah yang sengaja tak didedah disebabkan agenda tertentu.. Semoga

1294: Telur Jadi Mangsa
Ada seorang pak cik yang bernama Pak Di yang sangat kaya. Setiap hari beliau akan menyimpan RM1000 di bank. Setiap hari tepat pukul 9 pagi Pak Di dah pun bersiap sedia terpacak di kaunter bank untuk m

1295: Boleh Kawin Tak?
Ada lah dlm satu kg ni seorang teruna nak menikh dengan dara sekampung dia...masalhnya dia mati2 ditengah & dcemuh oleh masyarakat kg dia...Apa pasal yer~? cuba tea kenapa dia dcemuh sgt2...

1296: Jam Tangan
Saupi menaiki kereta api ke KL. Penumpangnya agak sesak.Antara penumpang yg ramai tu ada seorg tua yg duduk disebelahya. Setelah lama berdiam diri, sambil menguap Saupibrtanya kpd org tua tersebut, â€

1297: Lain Padang Lain Belalang
1. Lelaki yg sederhana serba-serbi mungkin cakap, ada 4 anak pun cukuplah…tapi lelaki yang cukup serba-serbi akan kata…ada 4 bini mesti best! 2. Ibu ayam kampung cukup garang & bengis kalau an

1298: Minta Tolong
Seorang gadis sedang sibuk menulis di atas meja di dalam pejabat pos. Tiba - tiba dia didatangi oleh seorang lelaki separuh umur. “Maaf kan saya,”kata lelaki itu. “Saya nak minta tolong sedikit

1299: TIGA sahabat sehati tidak sjiwa
Ada tiga sahabat, satu kura2..satu lagi katak..yang last ulat gongok.Suatu hari kura2 mengundang dua temannya kerumahnya buat jamuan kecil2an. So.. mereka bertiga buat le pesta kecil di rumah kura2.Se

1300: NAK KAYA?????
Ini adalah kisah benar yang telah diceritakan sendiri oleh (Nama samaranMamat) kepada wartawan Variasari.Sewaktu si mamat dalam perjalanan manaiki kereta untuk pulang ke KLdaripada JB melalui lebuhray


Page 130 of 176
[1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]   [12]   [13]   [14]   [15]   [16]   [17]   [18]   [19]   [20]   [21]   [22]   [23]   [24]   [25]   [26]   [27]   [28]   [29]   [30]   [31]   [32]   [33]   [34]   [35]   [36]   [37]   [38]   [39]   [40]   [41]   [42]   [43]   [44]   [45]   [46]   [47]   [48]   [49]   [50]   [51]   [52]   [53]   [54]   [55]   [56]   [57]   [58]   [59]   [60]   [61]   [62]   [63]   [64]   [65]   [66]   [67]   [68]   [69]   [70]   [71]   [72]   [73]   [74]   [75]   [76]   [77]   [78]   [79]   [80]   [81]   [82]   [83]   [84]   [85]   [86]   [87]   [88]   [89]   [90]   [91]   [92]   [93]   [94]   [95]   [96]   [97]   [98]   [99]   [100]   [101]   [102]   [103]   [104]   [105]   [106]   [107]   [108]   [109]   [110]   [111]   [112]   [113]   [114]   [115]   [116]   [117]   [118]   [119]   [120]   [121]   [122]   [123]   [124]   [125]   [126]   [127]   [128]   [129]   [130]   [131]   [132]   [133]   [134]   [135]   [136]   [137]   [138]   [139]   [140]   [141]   [142]   [143]   [144]   [145]   [146]   [147]   [148]   [149]   [150]   [151]   [152]   [153]   [154]   [155]   [156]   [157]   [158]   [159]   [160]   [161]   [162]   [163]   [164]   [165]   [166]   [167]   [168]   [169]   [170]   [171]   [172]   [173]   [174]   [175]   [176]