Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:


Lawak Umum Articles

1461: Apakah sebab pengambilan alcohol (arak) diharamkan dalam Islam?
Alkohol merupakan perosak masyarakat sejak zaman berzaman. Alkohol berterusan mengakibatkan kehilangan nyawa yang tidak terkira serta menyebabkan kesengsaraan kepada jutaan manusia di seluruh dunia.

1462: Kerosakan Akhlak Muda Mudi
Oleh: Tuan Guru Haji Abdul Hadi AwangMuslimin sidang jumaat sekalian!Marilah sama-sama kita mendengar satu hadis yang disabdakan oleh Rasulullah SAW yang bermaksud: "Dua kaki seorang hamba itu ak

1463: Menguji kemahiran meneka
Kengkawan... Sy ada satu teka-teki teka-tekut, taik mata besar lutut ni... Gini..ada sorunk Pak Arab ni mengembara ngan unta dia kt padang pasir...jalan punya jalan sampaila tengah ja

1464: Problema balik raya
Adala sebuah keluarga ni dari terengganu nak balik beraya di kampung mereka, masalahnya mereka cuma ada sebuah Kancil je untuk memuatkan tujuh orang ahli keluarga tersebut...   Maka si ibu

1465: DARAH
CERITA ROMANTIK......:  Kekasih xcident truk, banyak ilang darah... di sebabkan terlampau CINTA...,C BOYPREN pon menderma darah....selepas satu tahun, kekasihnya CURANG dan putuskan hubungan

1466: tentang "keluar"
benda ni kannnnsss.. ada yg suka kuar lambattt.. ada lak yg suka kuar cepattt.. ada yg x keshah kuar lambattt ke cepattt.. aiman x keshah.. aku..?? aku pun x keshah kuar lambattt ke cepattt

1467: al kisah....cermin
Ini kisah pasal sepasang suami dan isteri orang asli yang tinggal didalam hutan. Rumah dorang ni dibina di atas pokok... 2 tingkat lagitu. Si suami kerja nya mencari makanan di

1468: control malu
a. Jika diketawakan rakan ketika tertidur kat opis hingga meleleh air liur basi...terus bangun separuh sedar dan buat-buat kene sawan sambil keluarkan lagi air liur. Gerenti member korang akan panik d

1469: setin air...al kisah
KISAH SETIN AIR…sepasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka. pas tu mereka pun pegi ke pejabat agama, jumpa kadi nak minta nasihat. kad

1470: saya suke cara awak berpikir...
Dalam bas,cikgu tanya adik Mat,“Atas pokok ada 3 ekor burung,tetiba dtg seorg pemburu menembak geng tersebut lalu terkena sekor mati,lalu jatuh kebawah,sekor lagi terbang dan sekor lagi tetap tak la


Page 147 of 176
[1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]   [12]   [13]   [14]   [15]   [16]   [17]   [18]   [19]   [20]   [21]   [22]   [23]   [24]   [25]   [26]   [27]   [28]   [29]   [30]   [31]   [32]   [33]   [34]   [35]   [36]   [37]   [38]   [39]   [40]   [41]   [42]   [43]   [44]   [45]   [46]   [47]   [48]   [49]   [50]   [51]   [52]   [53]   [54]   [55]   [56]   [57]   [58]   [59]   [60]   [61]   [62]   [63]   [64]   [65]   [66]   [67]   [68]   [69]   [70]   [71]   [72]   [73]   [74]   [75]   [76]   [77]   [78]   [79]   [80]   [81]   [82]   [83]   [84]   [85]   [86]   [87]   [88]   [89]   [90]   [91]   [92]   [93]   [94]   [95]   [96]   [97]   [98]   [99]   [100]   [101]   [102]   [103]   [104]   [105]   [106]   [107]   [108]   [109]   [110]   [111]   [112]   [113]   [114]   [115]   [116]   [117]   [118]   [119]   [120]   [121]   [122]   [123]   [124]   [125]   [126]   [127]   [128]   [129]   [130]   [131]   [132]   [133]   [134]   [135]   [136]   [137]   [138]   [139]   [140]   [141]   [142]   [143]   [144]   [145]   [146]   [147]   [148]   [149]   [150]   [151]   [152]   [153]   [154]   [155]   [156]   [157]   [158]   [159]   [160]   [161]   [162]   [163]   [164]   [165]   [166]   [167]   [168]   [169]   [170]   [171]   [172]   [173]   [174]   [175]   [176]