Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:


Lawak Umum Articles

1591: Bungalow Murah
Al kisah di KL nia adalah seorang lawyer yang sangat mashur, kaya dan terkenal akan kebakhilannya...Dipendekkan cerita, sakitlah lawyer nie....sakitnya tiada ubat. Bermacam macam telah diikhtiarkannya

1592: Salah sape??????
ni ayang bg kat abang.... Dear abang, Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. Abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kam

1593: Nokia Tiga Tiga Sekupang
Aku ni idak le pandai cerita sangat nak kata lawak ke idak kau orang le nilaikan sendiri aku harap cite aku boleh le dimasukkan ke dalam kategori lawak ringan kot....gini citenya:- Aku ni nak kat

1594: MINAM
Ali tinggal di sebuah kampung di pendalaman Negeri Sembilan. Suatu hari Ali telah ke Bandar Seremban untuk membeli barang keperluan perkahwinannya. Setelah puas membeli belah Ali pun mencari waro

1595: hantu rajin
Seorang balu beranak dua sedang mencari rumah sewa kerana telah diusir oleh tuan rumah lamanya kerana tidak mampu membayar sewa. Ini berikutan kematian suaminya tiga bulan lalu dan tidak mempunyai

1596: medical cek up
Dua hari lepas,saya telah berjumpa doktor pakar untuk membuat pemeriksaan kesihatan tahunan. Saya telah menjalani pemeriksaan penuh untuk mengetahui tahap kesihatan saya. Perkara ini adalah rutin ta

1597: SIM Card Banyak Kredit
Di laman sebuah rumah, ada dua beranak sedang melepak di bangku panjang.Abah : Man, belikan abah kad topup. Habis kredit pulak.Man : Eh, kan semalam abah baru topup. Takkan sekejap saja d

1598: PANGGGGGG!!!
PANGGGGGG!!! “Abang ni pakai tu elok-elok la sikit,”kata Balqis lembut sambil membetulkan pakaian Nik Sukri. Nik Sukri tersenyum memandang isterinya.”Cantik isteri abang hari ni,”Nik Sukri m

1599: 23 perkara jangan dilakukan ketika memandu
1. Tidur dengan nyenyak.2. Membebel tak sudah-sudah.3. Menyumpah-nyumpah trafik light dan polis trafik.4. Menghidupkan lampu isyarat tak tentu hala.5. Membunyikan hon sesuka hati.6. Menelefon kekasih

1600: Kata Ganda
Di sebuah kelas.Mata pelajaran BMGuru: murid sekelian siapa tahu kata ganda bagi bukit?Zahid: bukit-bukauGuru: betulll.. pandai. apa pula kata ganda bagi gunung?Fara: gunung-ganangGuru: betul tu.. aw


Page 160 of 176
[1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]   [12]   [13]   [14]   [15]   [16]   [17]   [18]   [19]   [20]   [21]   [22]   [23]   [24]   [25]   [26]   [27]   [28]   [29]   [30]   [31]   [32]   [33]   [34]   [35]   [36]   [37]   [38]   [39]   [40]   [41]   [42]   [43]   [44]   [45]   [46]   [47]   [48]   [49]   [50]   [51]   [52]   [53]   [54]   [55]   [56]   [57]   [58]   [59]   [60]   [61]   [62]   [63]   [64]   [65]   [66]   [67]   [68]   [69]   [70]   [71]   [72]   [73]   [74]   [75]   [76]   [77]   [78]   [79]   [80]   [81]   [82]   [83]   [84]   [85]   [86]   [87]   [88]   [89]   [90]   [91]   [92]   [93]   [94]   [95]   [96]   [97]   [98]   [99]   [100]   [101]   [102]   [103]   [104]   [105]   [106]   [107]   [108]   [109]   [110]   [111]   [112]   [113]   [114]   [115]   [116]   [117]   [118]   [119]   [120]   [121]   [122]   [123]   [124]   [125]   [126]   [127]   [128]   [129]   [130]   [131]   [132]   [133]   [134]   [135]   [136]   [137]   [138]   [139]   [140]   [141]   [142]   [143]   [144]   [145]   [146]   [147]   [148]   [149]   [150]   [151]   [152]   [153]   [154]   [155]   [156]   [157]   [158]   [159]   [160]   [161]   [162]   [163]   [164]   [165]   [166]   [167]   [168]   [169]   [170]   [171]   [172]   [173]   [174]   [175]   [176]