Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:


Lawak Umum Articles

1671: Ayam dan kambing, siapa lebih hebat?
Satu hari berlakulah bertengkaran yang hebat disebuah reban kambing dan sebuah reban ayam.. pertelingkahan tu menyebabkan satu kampong heboh... beginilah kisahnya. Kambing : Apalah kau ni ayam... Baju

1672: Nombor Telefon Tuhan?
Kekadang menyembang dengan orang tua ni kelakar pun ada, terasa 'bunk' pun ada. Kena pulak yang kita tengah hadap tu bukan alang-alang orang. Agaknya pada mata dia, seronok kot tengok kita terkulat-ku

1673: Pantun Rekaan
Buah cempedak di luar pagar Ambil galah tolong jolokkan Kenapa kau nak jolok pakai galah Sebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar ?. Kalau ada sumur di ladang Bolehlah hamba menumpang mandi Patutla

1674: Jejaka Spontan
Seorang gadis membawa teman lelaki barunya yang berasal dari bandar pulang ke kampung untuk bertemu dengan neneknya.Setibanya ke rumah, si gadis terus meluru masuk ke dapur dan memeluk neneknya. Lupa

1675: Pantun Jepun
Pulau Hokkaido jauh ketengah Gunung Fuji bercabang tiga Hancur Raksaser dikandung tanah Ultraman yg baik dikenang jua. Dua tiga Raksaser berlari Maner nak samer Raksaser Kero Dua tiga Ultraman boleh

1676: Fakta artis
1) Kumpulan Rock yang telah mengerjakan Haji.Abang Haji........ .KUMPULAN BAJI2) Penyanyi yang sering fail dalam karangan..sebab guna noktah kat depanayat... TITEK PUSPA3) Penyanyi yang paling demand.

1677: Rogayah oh Rogayah
Rogayah mengigit bibir. Tangannya mengenggam erat tiang. Sejuk dari besi yang kejab dalam genggamnya bagai bersatu dengan urat, menjalar dalam darah dan seterusnya menghasilkan getaran pada tempurung

1678: Mak Aku Tercekik Tulang
Aku datang dari keluarga yg besar...16 adik beradik, bila sesekali berkumpul, dah tentu mak aku akan buat majlis makan besar-besar dan best-best!!! Dalam ramai2 adik beradik, bukan semua yg suka stail

1679: Hoi babiiii!! Slow sikit!!!!
Ada satu cerita, nak dengar tak?Ceritanya cam ni,Ada seorang pompuan , masa tu dia sedang berhenti ditepi jalan sambilmelihat keadaan keretanya yang kemek.hari dah nak masuk magrib, dia menjadi sema

1680: Pertandingan Buah-buahan
Dalam satu pertandingan antara buah-buahan tempatan, berkatalah buah durian dengan angkuhnya "Siapa lagi diantara kamu yang sanggup berlawan dengan aku, aku percaya tiada lagi yang dapat mengala


Page 168 of 176
[1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]   [12]   [13]   [14]   [15]   [16]   [17]   [18]   [19]   [20]   [21]   [22]   [23]   [24]   [25]   [26]   [27]   [28]   [29]   [30]   [31]   [32]   [33]   [34]   [35]   [36]   [37]   [38]   [39]   [40]   [41]   [42]   [43]   [44]   [45]   [46]   [47]   [48]   [49]   [50]   [51]   [52]   [53]   [54]   [55]   [56]   [57]   [58]   [59]   [60]   [61]   [62]   [63]   [64]   [65]   [66]   [67]   [68]   [69]   [70]   [71]   [72]   [73]   [74]   [75]   [76]   [77]   [78]   [79]   [80]   [81]   [82]   [83]   [84]   [85]   [86]   [87]   [88]   [89]   [90]   [91]   [92]   [93]   [94]   [95]   [96]   [97]   [98]   [99]   [100]   [101]   [102]   [103]   [104]   [105]   [106]   [107]   [108]   [109]   [110]   [111]   [112]   [113]   [114]   [115]   [116]   [117]   [118]   [119]   [120]   [121]   [122]   [123]   [124]   [125]   [126]   [127]   [128]   [129]   [130]   [131]   [132]   [133]   [134]   [135]   [136]   [137]   [138]   [139]   [140]   [141]   [142]   [143]   [144]   [145]   [146]   [147]   [148]   [149]   [150]   [151]   [152]   [153]   [154]   [155]   [156]   [157]   [158]   [159]   [160]   [161]   [162]   [163]   [164]   [165]   [166]   [167]   [168]   [169]   [170]   [171]   [172]   [173]   [174]   [175]   [176]