Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:


Lawak Umum Articles

1691: Cucur Udang
Seorang lelaki yg kelaparan di bulan puasa telah memarahi makcik yg jual kuih cucur udang kerana takde udang sekor pun kat dlm kuih tu...LELAKI : Apa la makcik ni cekik darah...!!!!! Nak pegi haji cep

1692: Interview penjaga lintasa keretapi
Sarjo memohon perkerjaan sebagai penjaga lintasan kereta api. Dia dihantar berjumpa Pak Basri , ketua bahagian lalulintas,untuk diinterviu. "Katakan ada 2 keretapi melalui jalan yang sama pada ma

1693: Nenek yang nazak
Seorang nenek nazak didatangi Mudhin, tiba2 nenek terketar2 dan meminta kertas dari Mudhin. Setelah menulis , diberikanya kepada Mudhin.Selang seminggu kematian neneknya , Mudhin pun memberitahu ahli

1694: Pulanglah anak
Sulaiman menelefon anak bongsunya Ali di Amerika, " mak dan abah akan berpisah". Ali gempar dan berkata ,"betul ke? Nanti Ali telefon kakak di Florida, kami akan balik ke Malaysia"

1695: Bersalin dalam lif
Seorang wanita muda telah ter'bersalin' di dalam sebuah lif. Dier pun malu macam nak giler dan tak mahu kuar dari lif itu. Pihak pengurusan bangunan pun memanggil polis, bomba dan psychologist untuk p

1696: Che'gu berahim dan Man Dol
PART IChe'gu Berahim sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang sekolah. Seperti biasa, Che'gu Berahim akan menyuruh murid²nya melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana mu

1697: Kehebatan budak menundukkan kuda raja
 "Alkisah dalam satu negeri tu adalah seorang raja yang sangat ego lagi berlagak. Dah lah tak hensem, sombonglah plak tu. Beliau mempunyai seekor kuda yang sangat patuh kepadanya. Kepandaian

1698: Kelate VS Kedah
Sepasang suami isteri yang dah lama kawin..tinggal di kawasan perumahan yang aman damai..Si suami orang Kedah..dan isterinya orang Kelantan..pada suatu hari..di waktu petang..Si isteri sedang sibuk

1699: Manusia dan Kentutnya
Orang TIDAK JUJUR > Orang yang kalau kentut suka menyalahkan orang lain.Orang GOBLOK > Orang yang menahan kentutnya sampai berjam-jam.Orang BERWAWASAN LUAS > Orang yang tahu bila harus kentut

1700: Buat baik masa ayah tiada
Sorang ayah dan tiga orang anak tinggal bersama..Suatu hari si ayah nak pergi outstation..Tinggallah 3 orang tu..tapi sebelum ayahnya pergi ayahnya berpesan.." Jangan buat benda2 yang tak baik


Page 170 of 176
[1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]   [12]   [13]   [14]   [15]   [16]   [17]   [18]   [19]   [20]   [21]   [22]   [23]   [24]   [25]   [26]   [27]   [28]   [29]   [30]   [31]   [32]   [33]   [34]   [35]   [36]   [37]   [38]   [39]   [40]   [41]   [42]   [43]   [44]   [45]   [46]   [47]   [48]   [49]   [50]   [51]   [52]   [53]   [54]   [55]   [56]   [57]   [58]   [59]   [60]   [61]   [62]   [63]   [64]   [65]   [66]   [67]   [68]   [69]   [70]   [71]   [72]   [73]   [74]   [75]   [76]   [77]   [78]   [79]   [80]   [81]   [82]   [83]   [84]   [85]   [86]   [87]   [88]   [89]   [90]   [91]   [92]   [93]   [94]   [95]   [96]   [97]   [98]   [99]   [100]   [101]   [102]   [103]   [104]   [105]   [106]   [107]   [108]   [109]   [110]   [111]   [112]   [113]   [114]   [115]   [116]   [117]   [118]   [119]   [120]   [121]   [122]   [123]   [124]   [125]   [126]   [127]   [128]   [129]   [130]   [131]   [132]   [133]   [134]   [135]   [136]   [137]   [138]   [139]   [140]   [141]   [142]   [143]   [144]   [145]   [146]   [147]   [148]   [149]   [150]   [151]   [152]   [153]   [154]   [155]   [156]   [157]   [158]   [159]   [160]   [161]   [162]   [163]   [164]   [165]   [166]   [167]   [168]   [169]   [170]   [171]   [172]   [173]   [174]   [175]   [176]