Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:


Lawak Umum Articles

771: lawak umum
Al kisah pada satu hari ada seorang pelancung, dia menaiki taxi tapi dalam perjalanan dia berkata kepada pemandu taxi.. ' Shaya mau two round ' kata pelancung ' ya..ya..ya... .. ' jawab pemandu taxi '

772: virus pemusnah maruah lelaki
mmg x dpt disangkal bahawa virus H1N1 semakin merebak d mana2...dn smakin byk nyawa yg x berdosa tlh diragut oleh virus ini...Namun begitu,kini terdapat lagi sejenis virus yg semakin menggugat maruah

773: teka kalo pandai
di dalam turutan huruf jawi kan..dari ALIF, BA, TA sampai YA..huruf apa yang paling tinggi..????

774: pak pandir
di sebuah pekan yang agak sibuk,pak andir singgah di gerai makan nasi ayam,ikuti perbualan mereka;pak pandir:teh tarik 1 minum........pas tu bungkus nasi ayam 5. peniaga:masuk ni dah3 hari berturut-2

775: teki teka
sejak dilahirkan ia memang sejenis rambut...dah memang rambut pon..tapiiii kite tak pernah nak panggil ia rambut..pelik kan..kalo rambut palsu pon kte still panggil rambut kan...soooo cari le jawapann

776: cuba pk
naik je keja dia...tak pernah turun2..dah memang sifatnya yg tak akan turun setelah naik..

777: loghat
Timbul persoalan, loghat daerah manakah yang lebih munasabah di antara loghat utara denganloghat pantai timur?Jawapannya: Loghat pantai timur (Kelate) adalah munasabahBahasa Melayu standard:"Dia

778: teka tekOk
binatang apakah yg kakinya, tangannya, matanya, mulutnya atas kepala..pendek kata semua anggota badannya berada atas kepala...ha...jawab!!

779: ujang
Abu nih org Trengganu, manakala Amer ni org Kedah. Tinggal satu bilik..katil double decker.. Amer kat atas.. Abu kat bawah. Amer ni suker baca majalah dan komik.. si Abu lak suka pinjam.. belinya tida

780: PENJUAL TELOR
Pembeli: “Dik, telur sekilo berapa?” Penjual: “Telur ayam atau telur itik?” Pembeli: “Telur ayam.” Penjual: “Telur ayam biasa atau ayam kampung?” Pembeli: “Ayam biasa.” Penjual:


Page 78 of 176
[1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]   [12]   [13]   [14]   [15]   [16]   [17]   [18]   [19]   [20]   [21]   [22]   [23]   [24]   [25]   [26]   [27]   [28]   [29]   [30]   [31]   [32]   [33]   [34]   [35]   [36]   [37]   [38]   [39]   [40]   [41]   [42]   [43]   [44]   [45]   [46]   [47]   [48]   [49]   [50]   [51]   [52]   [53]   [54]   [55]   [56]   [57]   [58]   [59]   [60]   [61]   [62]   [63]   [64]   [65]   [66]   [67]   [68]   [69]   [70]   [71]   [72]   [73]   [74]   [75]   [76]   [77]   [78]   [79]   [80]   [81]   [82]   [83]   [84]   [85]   [86]   [87]   [88]   [89]   [90]   [91]   [92]   [93]   [94]   [95]   [96]   [97]   [98]   [99]   [100]   [101]   [102]   [103]   [104]   [105]   [106]   [107]   [108]   [109]   [110]   [111]   [112]   [113]   [114]   [115]   [116]   [117]   [118]   [119]   [120]   [121]   [122]   [123]   [124]   [125]   [126]   [127]   [128]   [129]   [130]   [131]   [132]   [133]   [134]   [135]   [136]   [137]   [138]   [139]   [140]   [141]   [142]   [143]   [144]   [145]   [146]   [147]   [148]   [149]   [150]   [151]   [152]   [153]   [154]   [155]   [156]   [157]   [158]   [159]   [160]   [161]   [162]   [163]   [164]   [165]   [166]   [167]   [168]   [169]   [170]   [171]   [172]   [173]   [174]   [175]   [176]