Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

kisah orang gila d kampung

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: miley cyrus
Word Count: 284
Date: Wed, 14 Jan 2009 Time: 1:55 AM
0 comments

Al-kisah…..adalah satu kampung ni..nama kampung ni kampung pinang 18 batang. Kat kampung ni orang ramai idup aman dan bahagia. Dalam kampung yang aman ni..adala sorang laki ni. Nama dia Ali (nama sebenar). Ali ni orang gila kat kampung ni. So..ramai la yang pandang slag kat dia. Ramai la yang suka memainkan dia.. nak dijadikan cerita…

Pada suatu hari..si Ali ni gi la masjid nak semayang jumaat…ey..ni educated nyer orang gila tau..semayang tak tinggal. Contohilah dia ni. Sedangkan orang gila pun semayang…korang yang siuman ni pun semayang la gak ek.. ok….sambung citer. Lepas si Ali ni semayang jumaat, dia nak balik la kan . So..masa dia nak balik tu tetiba dia tengok selipar jepun kesayangannye dah takdek. Aper lagi…mengamukla dia…

Tanpa segan silu dia pun pegi la dekat mikrofon masjid tu lalu dia pun berkata: “kepada sesiapa yang mencuri selipar aku, baik ko pulang cepat!!!!!!!…” Semua orang menjadi takut..ye la..orang gila kan ..memacam dia buleh buat. Buatnya dia tetak anak bini orang…..kang..ha..naya.. Diulang sekali lagi…”kepada sesiapa yang curik selipar kesayangan aku tu..baik ko pulang cepat. Kalau tak aku akan buat seperti mana ayah aku buat!!!” lalu orang yang curik tu pun pulang la balik. “lek la bang.. gurau jek”….

Tapi Ali memandang nyer dgn muka yang serius..muka macam nak makan orang gitu…

Haa…lalu budak yang curi selipar dia tu pun blah tanpa memandang ke arah Ali.. takut la tue… lalu tok imam pun menegur Ali dan bertanya “kalau dia tak pulang apa yang akan kamu lakukan..?? apa yang ayah kamu lakukan..??” dengan suara dan wajah yang slamber….Ali pun berkata “saya balik kaki ayam la tok….”

Share this lawak:

About the Author


Rating: Not yet rated

Comments

  • Wed, 14 Jan 2009 at 7:35 PM, by jaka
    lawak gila..kahkahkah

  • Thu, 15 Jan 2009 at 10:55 PM, by bangla
    lawak²..hang ke org gile tu?

  • Fri, 16 Jan 2009 at 3:19 PM, by nick_asira
    hahahaha...yg ni aku ske...ade la mood cket nk glak...muahaha

  • Fri, 16 Jan 2009 at 8:17 PM, by miley cyrus
    eh eh Aku Bkan Orang gile ttu!!!!tapi ngko la bangla!!!

  • Fri, 16 Jan 2009 at 8:50 PM, by rotkappchen
    lawak la.. kira berkesan la cara ali tu.. muahahahaha..

  • Sun, 15 Mar 2009 at 9:04 PM, by kenfana
    hmph!ciplak kat mastika....

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.