Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

Nangka Beracun

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: wanMacho
Word Count: 89
Date: Mon, 29 Dec 2008 Time: 12:52 AM
0 comments

Seorang petani sangat kesal dengan sikap budak-budak nakal yang selalu mencuri nangka di kebunnya. Akhirnya ia mendapat idea... Di tengah-tengah kebunnya diletakkan papan tanda yang besar bertulis..

'AWAS.. SATU DARI NANGKA-NANGKA INI TELAH DISUNTIK DENGAN RACUN'

Keesokan harinya.. petani itu tersenyum kerana mendapati nangka-nangkanya itu tidak dicuri lagi..

Seminggu selepas itu.. Petani ini pergi kekebunnya untuk memetik nangka-nangkanya untuk dijualkan.. Memang jelas kelihatan tiada nangkanya yang hilang... tetapi dia sangat terkejut kerana disebelah papan tandanya terdapat satu lagi papan tanda yang baru bertulis..

'KINI ADA DUA NANGKA YANG DISUNTIK RACUN' Share this lawak:

About the Author

mintak maap kalau dah ada....

 mintak maap jugak kalau tak tergelak.. ;p


Rating: Not yet rated

Comments

  • Mon, 29 Dec 2008 at 2:00 PM, by myaries
    lawak...w/pun aku xktawa.. apepon,1st time aq dgr lwk ni..emm,lwk fresh...tq

  • Mon, 29 Dec 2008 at 7:53 PM, by zanish
    hahahahhhh..... lawak..... jadi petani tu pun x jadi ambik nangka tu yek...... cian nyer........

  • Mon, 29 Dec 2008 at 8:05 PM, by w0oFeR
    hoh aq bace byk2 kli pon x phm gak ..

  • Mon, 29 Dec 2008 at 11:58 PM, by puteri_ayam
    bg la monyet mkn dulu...

  • Tue, 30 Dec 2008 at 2:38 PM, by aku_pown
    jual je la...bkn petani 2 pun yg mampos

  • Wed, 31 Dec 2008 at 3:19 AM, by longranger
    ko x fhm woofer? cam ni, asalnya pokok tu pokok cempedak..tapi dah jadi nangka..faham?

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.