Lawak jenaka . com

Welcome Guest

Search:

orang makan orang

Share this lawak:

View PDF | Print View
by: kimi
Word Count: 248
Date: Thu, 31 Jul 2008 Time: 1:04 PM
0 comments

Pada satu hari 3 orang lelaki telah sesat ke dalam hutan.

Mereka telah ditangkap oleh satu puak orang asli yang makan manusia (kira macam cerita cannibal holocaust ler ni).

Ketua puak tu pun mengarahkan anak buahnya supaya membunuh ketiga lelaki itu utk dijadikan santapan.
Ketiga lelaki itu pun merayu dgn sepenuh hati supaya mereka dibebaskan.

Oleh kerana mereka merayu dgn bersungguh-sunggguh, ketua puak itu pun setuju utk melepaskan mereka dengan satu syarat.

Syaratnya ialah mereka perlu mencari 10 biji buah tempatan dalam masa sejam. “Ah.. nie simple punya keje“ kata mereka dalam hati.

Maka mereka pun berpecah ke dalam hutan untuk mencari buah-buahan tersebut dengan diiringi oleh beberapa lelaki dari puak tersebut.

Lelaki yang pertama keluar dengan membawa 10 buah nenas. Kemudian berkata ketua puak kepada anak buahnya, “Sumbatkan buah tersebut ke dalam punggungnya, kalau dia mengeluarkan bunyi, bunuh dia! Kalau dia boleh bertahan, kita lepaskan“ Lalu buah nenas itu pun disumbatkan kedalam punggung lelaki malang tersebut. Pada buah nenas yang kedua, lelaki itu pun menjerit dan dia pun dibunuh.

Kemudian lelaki kedua pun muncul. Dia membawa 10 biji ciku bersamanya. Dia pun dikenakan tindakan yang sama. Oleh kerana buah ciku kecil, lelaki itu dapat bertahan sehingga buah ciku yang kelapan. Pada masa ini, tiba-tiba lelaki tu ketawa. Maka dia pun dibunuh.

Apabila sudah mati, roh orang yang pertama pun berjumpa ngan roh orang yang kedua.

“Kenapa kamu ketawa pada buah ciku yang kelapan?“ tanya roh pertama.

Jawab roh yang kedua, “Aku nampak rakan ketiga kita tu keluar dengan membawa BUAH DURIAN!!“ Share this lawak:

About the Author


Rating: Not yet rated

Comments

  • Fri, 1 Aug 2008 at 11:43 PM, by aLip_kLaka
    crite ney da pena kuar ar..

  • Sat, 2 Aug 2008 at 12:04 PM, by X-Tigy
    alaa lawak ni dah basi dah kat lawakjenaka je ade 3 ke 4 lawak cam ni

  • Sun, 3 Aug 2008 at 3:11 PM, by nar
    xde lah basi sgt pun... saje je nak panasakn smula

  • Mon, 4 Aug 2008 at 3:00 PM, by newsaga
    x ade citer baru ke??

  • Mon, 4 Aug 2008 at 6:44 PM, by faEIL
    Malu lar skit!!!x lawak langsung!!!!Article Sampah!!!

  • Wed, 6 Aug 2008 at 7:03 PM, by omegadragon
    rilek aaa! dia baru nak try.

  • Thu, 21 Aug 2008 at 8:23 PM, by anna2
    ewah ewah faEIL.... mulut tu tak leh jadi baek sikit ke...? nak yang lawak sangat, buat la sendiri.....

  • Fri, 22 Aug 2008 at 1:10 PM, by entahlerr
    cam dh bsi jew lwak ne....... tp aq ar dr aq xrti wat lwak langsng...........

  • Sat, 23 Aug 2008 at 7:10 PM, by omegadragon
    sabar walaupun aq kata lawak ni dah basi

  • Add Comment

    You do not have permission to comment. If you log in, you may be able to comment.